"МЕДІА - ЦЕНТР "ЗІНЬКІВЩИНА"
м.Зіньків, вул.Воздвиженська,49 | тел:(05353) 3-10-93,
(093)-065-82-07;(099) 279-91-61 (Viber). e-mail:zinkiv.gazeta@ukr.net

ПЕРЕВІР, ЧИ ТИ НЕ ВТРАПИВ ДО «ІНФОРМАЦІЙНОЇ БУЛЬБАШКИ»

ПЕРЕВІР, ЧИ ТИ НЕ ВТРАПИВ ДО «ІНФОРМАЦІЙНОЇ БУЛЬБАШКИ»
Як правило, ранок починається з того, що ми вмикаємо телевізор чи перегортаємо стрічку новин у телефоні, намагаючись бути в курсі подій.
З того ж самого моменту цілий шквал інформації атакує мозок. Хтось намагається нав’язати нам свою думку, інший наполегливо рекламує товар чи послугу, а комусь конче важливо повідомити про якусь інноваційну програму на теренах всесвітньої павутини. Підхоплена виром різноманітних повідомлень, репортажів, аналітики, реклами, людина часто втрачає пильність і стає жертвою фейків, дезінформації та маніпуляцій. Поряд із тим, ми самі теж можемо стати творцями і поширювачами неправдивої інформації. Нині потрібно брати до уваги факт активної присутності різних соцмереж, де інформація поширюється особливо швидко.
Може скластися хибне уявлення про те, що ми самостійно керуємо власним медіапростором, та варто мати на увазі, що вебсторінки уміють дуже добре показувати те, що людині подобається, і приховувати те, що не співпадає з її поглядами. Тут часто використовуються алгоритми, які відслідковують наші запити, все те, що нам подобається, де ми знаходимося, що коментуємо. На підставі цього відбувається аналіз поведінки людини, і алгоритми вирішують, що саме вона хоче побачити. Звичайно, в цьому є певний позитивний момент, адже ми б швидко загубилися у світі інформації. З іншого боку, фахівці з медіаграмотності наголошують, що люди все більше потрапляють до «інформаційних бульбашок», де соціальні медіа чи пошукові системи ізолюють їх від інформації, що суперечить їх переконанням. Таким чином обмежується наш доступ до різноманіття ідей та поглядів на проблеми, що існують у світі. Через наявність «інформаційної бульбашки» ми починаємо вважати, що весь світ поділяє наші погляди, але насправді це не так. З часом такий процес може мати навіть більш глобальні наслідки, тому що зростає поляризація суспільства, зокрема підтримка екстремістських поглядів.
Чи існують інструменти, які дозволяють нам звільнитися від «інформаційної бульбашки»? По — перше, завжди варто пам’ятати, що інформацію, яку ми бачимо у соцмережах, визначають наші ж уподобання. По — друге, необхідно запитувати себе, чому люди можуть мати інші погляди чи переконання. Щоб це зрозуміти, варто шукати альтернативні джерела інформації. І, нарешті, нам дуже легко забути про інших, коли соціальні медіа пропонують інформацію, що співзвучна нашим переконанням, надто коли її поширили друзі, або люди, які є для нас моральними авторитетами. Тому надзвичайно важливо постійно перевіряти джерела інформації.
Про це, та інші правила користування соціальними медіа — велася мова на практичних заняттях, котрі проводилися у грудні 2019 року для учнів 8 — 9-х класів Зіньківсько ліцею імені М.К. Зерова за проєктом «Підвищення рівня медіаграмотності в Полтавській та Луганській областях», котрий впроваджується Полтавською філією Суспільної служби України за підтримки Медійної програми в Україні, що фінансується Агенством США з міжнародного розвитку (USAID) і виконується міжнародною організацією Internews. З огляду на важливість обговорених тем для формування здорового інформаційного довкілля підлітків, заняття будуть продовжені в січні — лютому цього року.


Л.В.ГАВРИШ.

302
Немає коментарів. Ваш буде першим!

красный зелёный голубой